بررسی آریزو 5 (Arrizo 5)

تیم تحریریه مدیران خودرو 1396-10-15
نمایندگی مدیران‌خودرو MVM350 یکی از کامل‌ترین و منحصربه‌فردترین نمایندگان مدیران خودرو که خود جزو اولین واردکنندگان خودروهای چینی در کشور است و با مونتاژ خودروهای شرکت چینی Cherry محصولات خود را به بازار عرضه می‌کند. کمپانی چری تولیدکننده خودرو آریزو 5 (Arrizo 5) ، سال 1997 در چین تاسیس شد و بین 10 شرکت تولیدکننده خودرو در چین است که محصولات متنوع را به نقاط مختلف دنیا صادر می‌کند. با پیشرفت کمپانی چری و نیاز به تولید خودروهای پیشرفته در کلاس سدان، چری خانواده خودرو Arrizo را تولید کرد. نمایندگی مدیران‌خودرو MVM350 از خانواده آریزو عرضه‌ی مدل آریزو 5 (Arrizo 5) را در دستور کار خود قرار داد. آریزو 5 (Arrizo 5) دو مدل دنده دستی و دنده اتوماتیک دارد. مدل آریزو 5 (Arrizo 5) دنده اتوماتیک دارای 2 کلاس مختلف است. مدل Luxury و مدلExcellent که تفاوت این دو مدل اکثرا در آپشن‌های عرضه شده در آنهاست.  

مشخصات فنی آریزو 5 (Arrizo 5)

آریزو 5 (Arrizo 5) موتور ۱۴۹۹ سی‌سی دارد که ۴ سیلندر در کنار هم قرار دارند و ۱۶ سوپاپ ضریب تراکم 11 به 1 تولید می‌کنند. این خودرو به بنزین سوپر نیاز دارد. در مدل دستی یک جعبه‌دنده ۵ سرعته دارد؛ و در هر کدام از کلاس‌های luxury و Excellent مدل اتوماتیک آریزو 5 (Arrizo 5) یک جعبه‌دنده اتوماتیک 7سرعته از نوع CVT دارد که حرکت روان خودرو و مصرف کمتر سوخت را منجر می‌گردد. وزن خودرو در مدل دستی ۱۳۵۵ و در مدل اتوماتیک ۱۳۸۷ کیلوگرم است این خودرو توانایی حمل ۵ سرنشین را دارد. ظرفیت باک آریزو 5 (Arrizo 5) ۴۸لیتر است. نمایندگی مدیران‌خودرو MVM350با ارائه این مشخصات از آریزو 5 (Arrizo 5)؛ یک ماشین نه‌چندان کم‌مصرف و ایده‌آل برای شهر و سفرهای برون‌شهری را به شما معرفی می‌کند. موتور آریزو 5 (Arrizo 5) در ۶۱۵۰ دور در دقیقه ۱۱۶ اسب بخار قوای محرکه تولید می‌کند. حداکثر گشتاور این خودرو ۱۴۱ نیوتن متر در 3800 دور در دقیقه است. آریزو 5 (Arrizo 5) دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ است و همچنین موفق به کسب ۵ ستاره ایمنی در مرکز استاندارد و ایمنی اروپا (EURONCAP) شده است.  

طراحی ظاهری Arrizo 5

طراحی ظاهری آریزو 5

آریزو 5 (Arrizo 5) یک سدان کامپکت است که سال 2015 به دنیا معرفی شد. در نگاه اول طراحی جلوی خودرو آریزو 5 (Arrizo 5)، هیوندای اکسنت و طراحی پشت خودرو و مخصوصا چراغ خطرهای عقب هیوندای النترا را به یاد ما می‌اندازد. طراحی داخلی و مخصوصا داشبورد به خودروهای ذکر شده شباهت نسبتا زیادی دارد که با این سبک طراحی حس لوکس بودن را به مشتری القا می‌کند. در نمای جلویی آریزو 5 (Arrizo 5) با هدلامپ‌های بلند و باریک تلفیقی از فلز و شیشه و نور؛ در پایین چراغ‌های LED دی‌لایت در کنار جلوپنجره روبه‌رو هستیم که ظاهر خودرو را خاص کرده است و حس لوکس بودن را به بیننده منتقل می‌کند. از نکات دیگر می‌توان به وجود چراغ‌های راهنما روی آینه‌های بغل اشاره کرد. چراغ خطر عقب آریزو 5 (Arrizo 5)از نوع ال‌ای‌دی بوده و با طراحی خاص و البته منحصر به فردی اجرا شده است.  

ایمنی و امنیت Arrizo 5

ایمنی و امنیت آریزو 5

از امکانات ایمنی آریزو 5 (Arrizo 5) [ویدیو تست درایو برف آریزو 5 را تماشا کنید] می‌توان به سیستم قفل مرکزی همراه با ایمبولایزر اشاره کرد. استارت دکمه‌ای گزینه لوکسی است که معمولا در خودروهای گران‌قیمت شاهد آن هستیم و حالا در آریزو 5 (Arrizo 5) (البته فقط مدل اتوماتیک) آن را مشاهده می‌کنیم. آریزو 5 (Arrizo 5) از نظر ایمنی سیستم‌های ترمز و پایداری چیزی کم ندارد و این خودرو مجهز به سیستم‌های ABS / EBD/ TCS / BAS / EBA / HHC است. در آریزو 5 (Arrizo 5) سیستم ضدقفل ABS+EBD برای ۴چرخ در نظر گرفته شده است. همچنین لازم به ذکر است که سیستم کمکی ترمز (EBA)، سیستم ضد لغزش(TCS)، سیستم کمکی بالارونده (HHC) و سیستم الکترونیکی پایداری ESP فقط در کلاس Excellent مدل اتوماتیک Arrizo 5 قرار داده شده است. از دیگر سیستم‌های ایمنی که در کلاس Excellent مدل اتوماتیک آریزو 5 (Arrizo 5) قرار دارد می‌توان به وجود کیسه‌هوای جانبی (Side Airbag) و کیسه‌هوای پرده‌ای اشاره کرد. همچنین آریزو 5 (Arrizo 5) در مدل اتوماتیک سیستم ورود بدون کلید نیز قرار داده. کمربند ایمنی آریزو 5 (Arrizo 5) از نوع 3نقطه‌ای است.

و در نهایت

نمایندگی مدیران‌خودرو MVM350 با معرفی آریزو 5 (Arrizo 5) تمام تلاش خود را کرده تا یک خودرو لوکس بین محصولاتش ارائه دهد. خودرو آریزو 5 (Arrizo 5) هم امکانات رفاهی مناسب دارد و هم از لحاظ ظاهری نیاز بصری مشتریان را برطرف کرده است. آریزو 5 (Arrizo 5) سعی دارد با قیمت کمتر و ارائه آپشن‌های قابل قبول جای برند کره‌ای را در بازار بگیرد.

نظرات

s
siamak 1398-02-21

با سلام - ماشین بسیار عالیه ولی نمیدوم چرا اینقدر ازش بد می گن من که دارم خیلی هم ازش راضی هستم مصرف سوخت کم و شتاب زیاد

ن
ناشناس 1398-02-17

نمیدونم چرا ولی هیچ وقت از خودرو چینی خوشم نیومده فکر میکنم کیفیت نداره

س
سید موسی پیشوایی 1398-01-31

قیمتش هم 3 برابر جک اس فایو هستش

ا
اسماعیل محمدزاده 1397-12-02

خودروی خوبیه من نزدیک یک ماهه خریداری کردم تنها ضعفش به نظر من ابتدای حرکته که اینگار کم میاره و نداشتن جی پی اس و مانیتور میتونست یکم بزرگتر باشه یکیم برخورد تند خدمات پس از فروش

س
سید مجتبی 1397-04-17

سلام. من. قبلا جک اس 5 داشتم. دوام قطعاتش. و خدمات پس از فروشش. و مهمتر از همه. مصرف سوختش واقعا. بده. حتی. رنگ. اینه ها. با یکبار شستشو ی کارواش. از بین میره. گیربکسش صدا میده. الان . با تحقیق زیاد دوماهیه اریزو 5 توربو خریدم. این خودرو. بسیار عالی و با کیفیت تر از جک اس5 هست. فوق العاده بی صدا. و کم مصرف و پرشتاب. یه لاستیکش به صدتا جک اس5 می ارزه.