بررسی و مقایسه تیگو 7 با تیگو 5

تیم تحریریه مدیران خودرو 1399-12-09

مقایسه تیگو 7 با تیگو 5 بر اساس ویژگی‌های این دو خودرو انجام می‌شود. برای داشتن مقایسه‌ای درست باید ویژگی‌ها و آپشن‌های این دو خودرو را به طور دقیق بشناسیم. خودرو تیگو 7 و تیگو 5 هر دو توسط کارخانه خودروسازی چری ساخته می‌شوند. چری یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های خودروسازی جهان است که محصولات خود را به بازارهای مختلف جهانی صادر می‌کند.

از این رو این کارخانه با تکنولوژی روز دنیا آشنایی دارد و با به کارگیری انواع تکنولوژی‌ها در خودروهای خود ماشین‌های خوبی را به بازار عرضه می‌کند. گروه خودروسازی چری با استفاده از دستورالعمل‌های خودروسازی غربی خودروهایی عالی و پر آپشن را طراحی و تولید می‌کند. خودروهای تیگو 7 و تیگو 5 دو خودرو ساخته شده در این شرکت است که نماینده تکنولوژی و توانایی چری است. در ادامه دو خودرو تیگو 7 و تیگو 5 چری را با یکدیگر مقایسه می‌کنند.

مقایسه تیگو 7 با تیگو 5 با توجه به ویژگی‌های تیگو 7

مقایسه تیگو 7 با تیگو 5 با توجه به ویژگی‌های تیگو 7

مقایسه تیگو 7 با تیگو 5 با معرفی ویژگی‌های تیگو 7 و تیگو 5 امکان‌پذیر است. در ابتدا ویژگی‌ها و آپشن‌های تیگو 7 را بررسی می‌کنیم. این خودرو نقاط قوت زیادی دارد که این خودرو را به پرچم‌دار چری تبدیل کرده است. تیگو 7 با عملکرد دیفرانسیل جلو، 6 دنده اتومات و 4 سیلندر توربو شارژ قدرت بالایی دارد. ابعاد آن به اندازه تیگو 5 است و شاسی یک‌پارچه‌ای دارد.

در سر بالایی‌ها کنترل ایستایی خوبی دارد و هم‌چنین کنترل کشش و پایداری خوبی از خود نشان می‌دهد. در این خودرو 4 سنسور هشدار دهنده تعبیه شده است. ترمزهای این خودرو ترمز کمکی و ضد قفل است. سیستم روشنایی که در این  ماشین  تعبیه شده آپشن‌های زیادی داشته و کارایی این خودرو را تا حد زیادی افزایش داده است. فرمان این خودرو دارای روکش چرمی است و دکمه‌های کنترلی خاصی روی آن قرار گرفته است. هم‌چنین فرمان تیگو 7 حساس به سرعت است و در سرعت‌های بالا می‌لرزد.

در مقایسه تیگو 7 با تیگو 5 تفاوت‌ها و شباهت‌های زیادی را می‌بینیم. مثلا در تیگو 7 دوربین 360 درجه وجود دارد اما در تیگو 5 آپشن دوربین 360 درجه قرار نگرفته است. هم‌چنین در خودرو تیگو 7 دوربین‌های جانبی و دوربین عقب وجود دارد. ایمنی این خودرو بسیار بالا است و مجموعا 6 ایربگ در این ماشین وجود دارد. ایربگ‌های این تیگو 7 شامل ایربگ راننده، ایربگ سرنشین جلو، دو عدد ایربگ پرده‌ای عقب و دو عدد ایربگ جانبی جلو است. کمربندهای ایمنی در این ماشین محدودکننده و پیش‌کشنده هستند که در صورت هرگونه تصادف آسیب به سرنشینان را به حداقل می‌رساند.

در کل این خودرو از لحاظ امنیت نمره بالایی در استانداردهای جهانی داشته زیرا بدنه و شاسی محکم و مقاومی دارد. ورود در تیگو 7 بدون کلید است و استارت آن دکمه‌ای است. هم‌چنین در این خودرو صندلی‌های برقی 6 حالته وجود دارد که از سیستم تنظیم گودی کمر برقی نیز برخوردار است. دو صندلی که در قسمت جلویی خودرو هستند از عملکرد گرم‌کن برخوردارند. آینه‌های موجود در این ماشین برقی و با سیستم گرم‌کن هستند. البته آینه‌های جانبی تاشو و برقی هستند. سقف تیگو 7 پانوراما بوده که دارای سانروف برقی است.

اگر دوست دارید درباره شرایط فروش چری تیگو ۷ بیشتر بدانید می توانید به صفحه شرایط فروش مراجعه کنید.

مقایسه تیگو 7 با تیگو 5 با توجه به ویژگی‌های تیگو 5

مقایسه تیگو 7 با تیگو 5 با توجه به ویژگی‌های تیگو 5

در مقایسه تیگو 7 با تیگو 5 در قدم دوم باید با ویژگی‌های تیگو 5 آشنا شویم. این خودرو در سال 95 وارد بازار ایران شد و با توجه به آپشن‌هایی که داشت خیلی سریع به یکی از محبوب‌ترین ماشین‌ها در ایران تبدیل شد. این خودرو با وجود دیفرانسیل جلو و 4 سیلندر قدرت به نسبت بالایی دارد. نوع شاسی تیگو 5 یک‌پارچه و بلند بوده که جمع و جور بودن آن یک مزیت برای این ماشین به حساب می‌آید.

کنترل کششی و ایستایی در تیگو 5 قابل قبول است و کنترل پایداری این خودرو نیز عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد. در تیگو 5 سیستم هشدار دهنده عقب و فشار باد تایرها تعبیه شده است. ترمز ضد قفل این ماشین دارای سیستم توزیع نیرو ترمز است. گروه خودروسازی چری در این خودرو سیستم روشنایی خوبی را قرار داده است. مثلا در تیگو 5 سیستم روشنایی دی‌لایت و اتولایت تعبیه شده است.

برای مقایسه تیگو 7 با تیگو 5 که در یک شرکت خودروسازی به نام چری تولید شده‌اند، ویژگی‌های هر دو ماشین را مورد بررسی قرار داده‌ایم. فرمان تیگو 5 برقی بوده و قابلیت تنظیم در دو حالت مجزا را دارد. دکمه‌های کنترلی روی فرمان قرار دارد و حساس به سرعت است. در این خودرو فقط دوربین عقب وجود دارد و دوربین‌های 360 درجه و دوربین جلو در این خودرو تعبیه نشده است.

در تیگو 5 مجموعا 4 ایربگ وجود دارد که شامل ایربگ راننده و سرنشین جلویی و ایربگ جانبی جلو می‌شود. ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای این خودرو کاملا شبیه به تیگو 7 است. اما صندلی راننده در این خودرو متفاوت است و 6 حالته برقی است. آینه جانبی در این خودرو تاشو برقی است و آینه‌های جانبی آن دارای سیستم گرم‌کن است. سقف تیگو 5 دارای سانروف است ولی برعکس تیگو 7 که سقف پانوراما دارد این ماشین سقف پانوراما ندارد.

اگر دوست دارید درباره  شرایط فروش چری تیگو ۵  بیشتر بدانید می توانید به صفحه شرایط فروش مراجعه کنید.

مقایسه تیگو 7 با تیگو 5

مقایسه تیگو 7 با تیگو 5

در مقایسه تیگو 7 با تیگو 5 ضمن معرفی آپشن‌های این دو خودرو متوجه تفاوت‌ها و شباهت‌های زیادی شدیم. همان‌طور که مشخص است آپشن‌های تیگو 7 از تیگو 5 بالاتر است. اما در مقابل این آپشن‌ها باعث بالا رفتن قیمت تیگو 7 نسبت به تیگو 5 شده است. پس اگر قیمت خودرو برای شما مهم است تیگو 5 گزینه بهتری است.

ابعاد بدنه در هر دو خودرو به یک اندازه است. تیگو 7 با تیگو 5 تفاوت‌هایی دارد از نظر راحتی صندلی‌ها و امکانات بدون شک تیگو 7 بهتر است. هم‌چنین شتاب صفر تا صد تیگو 7 نسبت به تیگو 5 بالاتر است. بنابراین اگر شما جز کسانی هستید که قدرت و شتاب خودرو برایتان مهم است تیگو 7 انتخاب مناسب‌تری است.

همان‌طور که در مقایسه تیگو 7 با تیگو 5 دیدیم تنها مزیت تیگو 5 به تیگو 7 قیمت پایین‌تر آن است. البته تیگو 5 در مقایسه خودروهای دیگری که در شرکت چری ساخته شده است الویت‌های زیادی دارد اما در مقابل تیگو 7 آپشن‌های کمی دارد. در صورت خریداری هر کدام از این دو مدل خودرو می‌توانید قطعات مورد نیاز خود را از شرکت مدیران خودرو سفارش دهید. هم‌چنین می‌توانید از گارانتی‌ها و خدمات پس از فروش این شرکت بهره‌مند شوید.