بررسی تیگو 7 (TIGGO 7)

تیم تحریریه مدیران خودرو 1396-10-17

نمایندگی مدیران‌خودرو MVM350 یکی از کامل‌ترین و منحصربه‌فردترین نمایندگان مدیران خودرو که خود جزو اولین واردکنندگان خودروهای شاسی‌بلند چینی در کشور است و مدل‌های مختلف با امکانات رفاهی قابل‌قبول و قیمت مناسب در را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. از محصولات نمایندگی مدیران‌خودرو MVM350 می‌توان به X33، X22 و تیگو 5 اشاره کرد که در سال‌های اخیر با فروش موفق و رو به بالایی روبه‌رو بوده‌اند. این حجم فروش به نمایندگی مدیران‌خودرو MVM350 امکان عرضه‌ی مدل‌های تازه‌ای در این کلاس را داده است. نمایندگی مدیران‌خودرو MVM350 به عرضه‌ی محصول تازه‌ای به نام تیگو 7 (TIGGO 7) پرداخته که در این مطلب با جزئیات آن آشنا می‌شویم. این خودرو ابعاد بزرگتری نسبت به تیگو 5 (TIGGO 5) دارد و پرچم‌دار خودروهای شاسی‌بلند شرکت chery است.

معرفی کلی تيگو 7

معرفی کلی تيگو 7

خودروی «چری تیگو 7» (Chery Tiggo7) از تولیدات شرکت اتومبیل‌سازی چینی چری [ خط تولید چری] است که برای اولین‌بار در نمایشگاه سالانه‌ی خودروی ژنو در سال 2012 به صورت کانسپت [ تیگو 7 یک خودرو مفهومی] و سپس نسخه‌ی نهایی آن در نمایشگاه سالانه‌ی اتومبیل پکن در سال 2016 به نمایش درآمد. این خودرو در کلاس شاسی‌بلند قرار گرفته و می‌توان آن را پرچم‌دار شرکت چری نامید.

خودروی چری تیگو 7 از یک پیشرانه‌ی توربو شارژ به حجم دقیق 1498 سی‌سی بهره می‌برد که قادر به تولید توانی معادل 147 اسب‌بخار در 5500 دور در دقیقه و گشتاور 210 نیوتن‌متر در 4000 دور در دقیقه است. این قدرت توسط یک جعبه‌دنده‌ی اتوماتیک دو کلاچه‌ی 6 سرعته به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این خودرو در دو تیپ Excellent  و Luxury تولید می‌شود که تفاوت‌های آن در امکانات رفاهی و ایمنی آن خلاصه می‌گردد. مدل Excellentچری تیگو 7 که مدل فول‌آپشن آن محسوب می‌شود از امکاناتی نظیر سقف پانورامیک برقی، دوربین 360 درجه، سیستم هوای دوگانه و کیسه‌هوای جانبی و پرده‌ای بهره می‌برد که در مدل Luxury تیگو 7 دیده نمی‌شود. امکاناتی چون سنسور پارک در جلو و عقب، دوربین عقب و جلو به‌صورت داینامیکی، کروز کنترل، سیستم نمایش میزان باد تایرها، سیستم صوتی مالتی مدیا با مانیتور 9 اینچی به همراه 6 عدد بلندگوی استریو و گرم‌کن صندلی برای سرنشینان جلو، در هر دو تیپ این خودرو بکار گرفته شده است. خودروی چری تیگو 7 در تست تصادفات توسط (C-NCAP) یا سازمان ایمنی و تست تصادفات کشور چین [ تست تصادف تیگو 7] ، موفق به کسب 5 ستاره‌ی ایمنی شده که این خودرو را در بالاترین سطح ایمنی در تصادفات قرار می‌دهد.

طراحی ظاهری و بدنه تيگو 7

طراحی ظاهری و بدنه تيگو 7

خودروهای چینی که دائماً متهم به کپی‌برداری از طراحی برند‌های معروف صنعت خودروسازی جهان می‌شدند، مسیری را آغاز کردند تا مدل‌های منحصربه‌فرد و متمایز ویژه برند خود را به خریداران معرفی کنند؛ تا محصولات‌شان در عین زیبایی، کارآمد و آیرودینامیک بودن خود را نیز داشته باشند.
نمایندگی مدیران‌خودرو MVM350 می‌تواند به شما بگوید که چری تیگو 7 (TIGGO 7) یکی از کراس‌اورهای منحصربه‌فرد چینی است که دشوار می‌توان از طراحی‌ این محصول ایراد گرفت؛ گرچه انتخاب ظاهر یک خودرو تا حد زیاد به سلیقه‌ی مشتریان وابسته است. [ تست درایو تیگو 7 ]

در نمای روبه‌رو

حالت اسپرت و جوان‌پسند تیگو 7، بیننده را جذب خود می‌کند. چراغ‌های مثلثی، حس آیرودینامیک جالبی دارند، درحالی‌که تهاجمی و مدرن جلوه می‌کنند. طراحی دوبخشی و موج‌دار جلو پنجره همراه با خطوط مورب و متقارن چشم را به سمت نشان کمپانی چری در وسط می‌برد. استفاده از یک نوار کروم، یکنواختی جلوپنجره را کاهش داده است و محدوده‌ی زیر چراغ‌ها را به هم متصل کرده است و با این اوصاف، طراحی کشیده و تیز چراغ‌های جلو ظاهری جسورانه به آن بخشیده و خطوط روی کاپوت حس تهاجم را در ذهن تداعی می‌کند.[ تیگو 7 حاصل یک رویا] علاوه بر این، جلوپنجره، سپر تیگو 7، کمی شلوغ و دارای قطعات مختلف است که شامل جایگاه لوزی‌شکل مه‌شکن‌ها، دو مجرای عبور هوا در وسط و ادوات فلزی نقره‌ای رنگ در قسمت پایین است. چنین شیوه‌ی مدرنی در سبک طراحی، نشانه‌ی پیشرفت چری در صنعت خودروسازی جهان محسوب می‌شود، گرچه که پختگی سایر برندها را ندارد، اما با این حال قابل قبول و عامه‌پسند است.

درنمای جانبی

باید گفت که طراحی هنرمندانه و خوش‌استایل چری تیگو 7 (TIGGO 7) ، نسبت به سایر محصولات این کمپانی فراتر از انتظار است. خطوط و حجم‌های مختلف که از گوشه‌ی چراغ جلو و روی گلگیر عقب، در امتداد دستگیره‌ها بر روی درب‌ها کشیده می‌شود پیچیده‌تر از تیگو 5 (TIGGO 5)  به نظر می‌رسند؛ اما ریل‌های نقره‌ای باربند و گلگیر‌های مشکی که اطراف چرخ‌ها را پوشانده‌، مشابه مدل تیگو 5 (TIGGO 5) هستند. فریم گلگیرها از پلاستیک سیاه تشکیل شده است و سپرهای جلو و عقب را از طریق زیر رکاب، به هم متصل می‌کند.

در نمای عقب

تیگو 7  (TIGGO 7)؛ ریسک زیادی پذیرفته و تغییراتی را اعمال کرده که ممکن است برای عده‌ای دوست‌داشتنی و برای عده‌ای چندان جذاب نباشد.

کاری که جلوپنجره‌ی تیگو 7 (TIGGO 7) ؛ در تقسیم نمای جلو به دو بخش انجام داده، در نمای عقب به کمک خطوط و برجستگی‌ها صورت گرفته و نشان چری در میان آن خودنمایی می‌کند. کوچک بودن شیشه‌ی عقب تیگو 7 (TIGGO 7) ؛ میدان دید عقب خودرو را برای راننده محدود کرده، ضمن اینکه فضای خالی آزاردهنده‌ای روی کاپوت عقب دیده می‌شود که از نقاط ضعف این محصول محسوب می‌شود.

سپر عقب تیگو 7(TIGGO 7)  ، کاملا پلاستیکی است و با چراغ‌های باریک در کنار قطعه‌ای نقره‌ای رنگ، طراحی سردرگمی دارد. حضور بالچه در انتهای سقف و بالای شیشه‌، از معدود نکات مثبت در طراحی عقب تیگو 7 (TIGGO 7) است.

در مجموع، با توجه به طراحی خاص و خوش‌استایل چری تیگو 7(TIGGO 7)  در نمای روبه‌رو، می‌توان به این محصول، نمره‌ی بسیار خوبی داد و آن را فراتر از انتظار یک خودروی چینی دانست. ابعاد تیگو 7 (TIGGO 7) ؛ ۴.۵ متر، عرض ۱.۸۳۷ متر همراه با ارتفاع سقف ۱.۶۷۰ متر است که با فاصله محورهای ۲.۶۷۰ متر ارائه می‌شود. ارتفاع استاندارد کف خودرو تا سطح زمین، ۲۱ سانتیمتر است.

فضای داخلی و کابین تيگو 7

فضای داخلی و کابین تيگو 7

کابین تیگو 7 (TIGGO 7) ؛ به خودروهای چینی که تا قبل از این در بازار موجود بود، شباهت‌های کمتری دارد. نمایندگی مدیران‌خودرو MVM350 باید به شما بگوید که طراحی دو رنگ کابین و پوشش‌ به زیبایی صورت گرفته طراحی داخل در، بسیار خوب است و جایگاه مناسبی برای آرنج دارد و حس یک شاسی‌بلند اسپرت را منتقل می‌کند. پوشش‌ پلاستیکی داخلی مثل سایر خودروهای چینی در سطح متوسط کیفیت قرار دارد اما در بعضی قسمت‌ها از جمله روی فرمان از چرم مصنوعی استفاده شده تا حس بهتری به راننده منتقل شود. استفاده از قطعه‌ای فلزی و براق در فرمان تیگو 7 (TIGGO 7) ، جلوه‌ای لوکس در مقابل راننده می‌گذارد که همراه پنل دیجیتال پشت فرمان، مدرن‌تر و جذاب‌تر از دیگر خودروهای چینی است. صفحه کیلومتر تیگو 7 (TIGGO 7) ؛ از طراحی منحصربه‌فرد و خاصی برخوردار است که وسط آن یک نمایشگر ۴.۸ اینچ TFT LCD ، میان عقربه‌های سرعت و دور موتور دیده می‌شود. دکمه‌های روی فرمان، برای کنترل کروز کنترل، فرمان‌دهی به پخش صوت و تعدادی از ادوات فنی خودرو تعبیه شده است که به راحتی راننده کمک می‌کند. [ طراحی داخلی جدید و هوشمند تیگو 7 ]

ظاهر داشبورد بسیار ساده بوده و تنها یک نمایشگر اصلی با سایز ۹ اینچی در وسط آن خودنمایی می‌کند که مشخص نیست در نسخه‌های ورودی به ایران موجود است یا با نمونه‌ای کوچک‌تر جایگزین خواهد شد. این نمایشگر برای پخش سرگرمی‌های چندرسانه‌ای، کنترل سیستم تهویه‌ی مطبوع، پخش تصویر دوربین عقب و بعضی تجهیزات فنی تیگو 7 (TIGGO 7) ؛ کاربرد خواهد داشت.

دو درگاه USB برای شارژ و ارتباط تیگو 7 (TIGGO 7) ؛ با تلفن‌های همراه در نظر گرفته شده است، ضمن اینکه امکان اتصال از طریق بلوتوث و مکالمه‌ی تلفنی هم برای سرنشینان وجود دارد. سانروف تیگو 7 (TIGGO 7) ؛  با حالت پانورامیک ارائه می‌شود و حدود ۱ متر طول دارد.

از نکات مثبت این خودرو، باید به فضای مناسب آن برای سرنشینان اشاره کرد. صندلی‌های تیگو 7 (TIGGO 7) ؛ از طراحی لوکس و راحتی بهره می‌برند. کابین تیگو 7 (TIGGO 7) ؛ فضای داخلی قابل‌قبولی دارد و توجه بسیاری به راحتی سرنشینان عقب در این مدل صورت گرفته است که با فاصله‌ی ۷۲ تا ۹۷ سانتیمتر بین صندلی عقب و ردیف جلو (بسته به جایگاه صندلی‌های جلو) برای افراد بلندقد هم رضایت‌بخش خواهد بود. ارگونومی کابین در سطح مناسب است. حجم فضای بار تیگو 7 (TIGGO 7) ؛ معادل 414 لیتر است که در صورت خوابیدن ردیف دوم صندلی‌ها به حداکثر مقدار 1100 لیتر می‌تواند برسد.

پیشرانه و قوای فنی تيگو 7

پیشرانه و قوای فنی تيگو 7

نمایندگی مدیران‌خودرو MVM350 در اینجا به شما می‌گوید که کمپانی چری از نظر فنی یکی از پیشتازان صنعت خودروسازی چین به شمار می‌رود و پیش‌رانه‌هایی که توسط آن طراحی شده تا به حال در سایر برندها از جمله فیات ایتالیا مورد استفاده قرار گرفته است .سه نسخه‌ از چری تیگو 7 (TIGGO 7)؛ در بازار چین وجود دارد که شامل مدل ۲ لیتری تنفس طبیعی و دو نمونه‌ی ۱.۵ لیتری توربوشارژ است و در واقع اولین محصول مدیران خودرو با پیش‌رانه‌ توربو شارژری محسوب می‌شود.

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، نمونه‌ی ۱.۵ لیتری توربوشارژ از تیگو 7 (TIGGO 7) ، در دو مدل عرضه می‌شود. نمونه‌ی ارزان‌تر که اتفاقا به دلیل استفاده از جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی، ارزان‌تر از نسخه‌ی ۲ لیتری است، با کد SQRE4T15 شناخته می‌شود. قدرت این خودرو ۱۵۰ اسب بخار و نهایت گشتاور آن ۲۰۵ نیوتن‌متر است که از دور موتور ۲۰۰۰ دور بر دقیقه حاصل می‌شود. نهایت سرعت این نمونه، ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت خواهد بود و میانگین مصرف سوخت ۶.۷ لیتر، برای آن اعلام شده است.

گران‌ترین مدل چری تیگو 7 (TIGGO 7) ؛ از یک موتور بنزین‌سوز 1.5 لیتری (1498 سی سی) توربو شارژری با کد  SQRE4T15Bبهره می‌برد و دارای حداکثر توان 147 اسب بخار در 5500 دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور 210 نیوتن‌متر در دور موتوری میان 1750 تا 4000 دور بر دقیقه است که با توجه به گشتاور بالاتر در دور موتور پائین، می‌توان پیش‌بینی کرد که این نسخه از تیگو 7 (TIGGO 7) ، در زمانی کمتر از ۱۰ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد، درحالی‌که نهایت سرعت آن، ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت با میانگین مصرف سوخت، ۶.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر عنوان شده است.

برای انتقال گشتاور خروجی از پیش‌رانه به چرخ‌های جلو، تیگو 7 (TIGGO 7)؛ از گیربکس دوال کلاچ اتوماتیک بهره می‌برد، این گیربکس توسط شرکت آلمانی گِترگ (GETRAG) طراحی شده، که نسبت به گیربکس CVT تیگو 5 (TIGGO 5) بهبود بسیاری داشته و در تعامل با پیش‌رانه‌ی خودرو عملکردی تحسین‌برانگیز دارد. گیربکس تیگو 7 (TIGGO 7)؛ با قابلیت تحمل حداکثر گشتاور ورودی 250 نیوتن‌متر، سه حالت رانندگی اسپرت، اکو و دستی (تیپ‌ترونیک) را به ارمغان آورده که هر کدام از آن‌ها با تغییر در بخش فنی و سرعت تعویض دنده‌، به خوبی برای انجام وظیفه‌ی خود طراحی شده‌اند.

امکانات رفاهی تيگو 7

امکانات رفاهی تيگو 7

تیگو 7 (TIGGO 7) ، با امکانات نسبتا کاملی در بازار ارائه می‌شود. از امکانات استاندارد این خودرو می‌توان به چراغ‌های اصلی اشاره کرد که ترکیبی از نوار LED برای روشنایی روز و لامپ‌های پرقدرت زنون هستند. این موضوع باعث می‌شود، هم در نمای روبه‌رو و هم قسمت عقب، جلوه‌ی خودرو هنگام شب افزایش یابد.

سقف پانورامیک، سیستم استارت بدون کلید، گرم‌کن و جمع‌کننده‌ی الکتریکی آینه بغل، در همه‌ی نسخه‌های تیگو 7 (TIGGO 7) وجود دارد. سنسور باران، بالابر الکتریکی در صندوق عقب، مودهای رانندگی اقتصادی و اسپرت، بازتاب لوگوی تیگو روی سطح زمین به هنگام ورود و خروج سرنشینان (Door Welcome Lights)، صندلی‌های تمام چرم و نواردوزی چرم روی داشبورد، در نسخه‌های فول‌آپشن قابل استفاده هستند.

ایمنی خودرو تیگو 7

ایمنی خودرو تیگو 7

ممکن است به سبب عملکرد ضعیف بسیاری از مدل‌های چینی در تست‌های تصادف [ تست تصادف تیگو 7 ] ، دید مشتریان نسبت به این محصول مثبت نباشد؛ اما نمایندگی مدیران‌خودرو MVM350 باید به شما این اطمینان خاطر را بدهد که تیگو 7 (TIGGO 7)؛ را می‌توان از این قاعده استثنا دانست. این خودرو موفق به کسب 5ستاره‌ ایمنی کامل در ارزیابی‌های موسسه‌ی ایمنی C-NCAP شده، و از تجهیزات ایمنی قابل‌قبولی برخوردار است که می‌توان به فناوری دید پرنده یا دوربین ۳۶۰ درجه اشاره کرد که به هنگام حرکت یا پارک خودرو در مسیرهای سخت، مفید خواهد بود اشاره کرد. کمپانی چری ادعا می‌کند با استفاده از ۸ سنسور مختلف که در پیرامون تیگو 7 (TIGGO 7) قرار گرفته‌اند، فاصله‌ی مجاز خودرو با اجسام، از هر جهت اندازه‌گیری می‌شود و با اعلام هشدار به راننده، از حوادث گوناگون جلوگیری خواهد شد. چراغ‌های مه‌شکن، در مدل‌های با آپشن بالا؛ قابلیت چرخش دارند و می‌توانند در صورت گردش خودرو، سمت داخل پیچ را روشن کنند.

۶ کیسه‌ی هوا در تیگو 7 (TIGGO 7) وجود دارد که شامل ۴ مورد برای صندلی‌های جلو و ۲ کیسه‌ی هوای پرده‌ای می‌شود. در طراحی بدنه‌ی این خودرو، ۶ قطعه‌ی فولادی در نقاط حساس درها و ستون وسط در نظر گرفته شده است که استقامت در شرایط سخت را ۶۰ درصد افزایش می‌شود.
تیگو 7 (TIGGO 7) ؛ از سیستم ترمز ضد قفل (ABS) با سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) بهره می‌برد. ترمزهای تیگو 7، ساخت بوش آلمان هستند و در همه‌ی نسخه‌ها، از سیستم‌های ABS, EBD و TCS پشتیبانی می‌کنند تا لغزش و حفظ تعدل خودرو در شرایط مختلف، مدیریت شود. چری ادعا می‌کند به لطف استفاده از این سیستم ترمز، تیگو 7 در مسافتی کمتر از ۴۰ متر، از سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به سکون کامل می‌رسد که نشان‌دهنده‌ی قدرت ترمزگیری بسیار خوب، برای خودرویی با وزن تقریبی ۱.۵ تن است.

تیگو 7 (TIGGO 7) ؛ دارای سیستم‌های کنترل الکترونیکی پایداری (ESP) و کنترل کشش (TCS) است که به هدایت خودرو در مسیرهای دشوار و شرایط نامناسب کمک می‌کنند. سیستم مانیتورینگ فشار باد لاستیک‌ها (TPMS) و سامانه‌ی نگهدارنده‌ی خودرو در شیب جاده (HHC)از سایر امکانات ایمنی این مدل به حساب می‌آید.

و در نهایت

نمایندگی مدیران‌خودرو MVM350 در اینجا به شما می‌گوید که با توجه به اتاق خوش‌استیل و جادار تیگو 7 (TIGGO 7) ، می‌توان اینگونه نتیجه‌گیری کرد که با خودرویی مناسب حمل ۴ سرنشین در مسیرهای شهری روبه‌رو هستیم. تیگو 7 (TIGGO 7) ؛ در بازاری که مملو از خودروهای پرزرق و برق است یک محصول وسوسه‌انگیز است! گرچه قیمت بالای این مدل در مقایسه با رقبایش نقطه ضعف مهمی برایش محسوب می‌شود. طراحی ظاهر این مدل، صندوق بار بسیار خوب، کابین کم‌صدا، فنربندی نرم و آپشن‌های نسبتا کامل (در سطح یک خودروی چینی)، در مجموع قابل‌قبول بوده و طراحی داخل آن با وجود ضعف‌هایی مثل طراحی ساده‌ی داشبورد و کیفیت پایین پلاستیک مورد استفاده، همچنان برتری قابل توجهی نسبت به محصولات هم‌رده چینی خود دارد. تیگو 7 (TIGGO 7) ؛ در دو تیپ نیمه فول و فول آپشن قابل ارئه در بازار است که امکانات هر دوی این مدل‌ها در سطح قابل‌قبولی قرار دارد.

ویدیوهای تیگو 7 چری

تست درایو تیگو 7

تست درایو تیگو 7 [تماشا کنید]

دهقان پور - فروردین ۹, ۱۳۹۷ - بدون دیدگاه

دو تست درایو از تیگو 7 ، در دو محیط کاملا متفاوت را در کنار هم می بینیم.

تیزر 40 ثانیه ای تیگو 7

تیگو 7 خودرو مفهومی TX [تماشا کنید]

دهقان پور - اسفند ۲۴, ۱۳۹۶ - بدون دیدگاه

تیگو 7 خودرو مفهومی TX ، طرحی که  از طبیعت الهام گرفته که یک نیروی طبیعی را به نمایش می گذارد. این الهام گیری منجر به زبان ...

ویدیو رنگ بندی تیگو 7

تیزر رنگ بندی تیگو 7 [تماشا کنید]

دهقان پور - اسفند ۱۸, ۱۳۹۶ - بدون دیدگاه

چری تیگو 7 (TIGGO 7) یکی از کراس‌اورهای منحصربه‌فرد چینی است که دشوار می‌توان از طراحی‌ این محصول ایراد گرفت؛ گرچه انتخاب ظاهر یک خودرو تا حد ...

ویدیو تیگو 7 حاصل یک رویا

تیگو 7 حاصل یک رویا [تماشا کنید]

دهقان پور - اسفند ۷, ۱۳۹۶ - بدون دیدگاه

تیگو 7 (TIGGO 7) ؛ برگرفته از خودروی مفهومی TX است .تیگو 7 در سال 2012 در نمایشگاه ژنو ، جایزه بهترین خودروی مفهومی را از آن ...

ویدیو تیگو 7

تست تصادف تیگو 7 [تماشا کنید]

دهقان پور - اسفند ۴, ۱۳۹۶ - بدون دیدگاه

در این ویدیو ؛ تیگو 7 به چالش کشیده می شود ، تیگو 7 را با چهارسرنشین پس از برخورد مشاهده می کنیم .در تست تصادف  این ...

ویدیو تیگو 7 طراحی داخلی و هوشمند

طراحی داخلی جدید و هوشمند تیگو 7 [تماشا کنید]

دهقان پور - اسفند ۳, ۱۳۹۶ - بدون دیدگاه

در این ویدیو ؛ طراحی جدید و هوشمند چری تیگو 7 (TIGGO 7) یکی از کراس‌اورهای منحصربه‌فرد چینی است را می بینیم. نمای جلوی چری تیگو 7 (TIGGO ...

تیگو 7

تیگو 7 چری [تماشا کنید]

دهقان پور - آذر ۲۶, ۱۳۹۶ - بدون دیدگاه

بررسی تیگو 7 چری

نظرات

م
محمد 1397-10-15

ارزون کنید تا ماهم بتونیم بخریم , ماشین بالای صد میلیون واسه 80 درصد جامعه غیر قابل خریده

ش
شاهرخ 1397-09-01

حیف که گرونه

گ
گندم 1397-08-28

سلام من ندارم ولی خیلی دوسش دارم امیدورام یه روز منم بتونم بخرم ?

م
مجید 1397-04-22

سلام ماشین فوق العاده خوبیه من که رازی هستم