بررسی MVM 110s Sport

تیم تحریریه مدیران خودرو 1397-01-09

نمایندگی مدیران‌خودرو MVM350 یکی از کامل‌ترین و منحصربه‌فردترین نمایندگان مدیران خودرو که خود جزو اولین واردکنندگان خودروهای چینی در کشور است و مدل‌های مختلف با امکانات رفاهی قابل‌قبول و قیمت مناسب در را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. کمپانی چینی چِری «Chery» کار خود را از ژانویه 1997 شروع کرد. این کمپانی یکی از تولیدکنندگان مستقل خودرو در چین است که، با استفاده از نوآوری و خلاقیت مسیر پیشرفت را به سرعت طی کرده و مجموعه‌ای از محصولات مانند Tiggo، Eastar، QQ، Fulwin و Arrizo را به بازار معرفی و به 80 کشور جهان صادر می‌کند. این محصولات در ایران با نام‌های متفاوت از اصل خویش شناخته می‌شوند که توسط شرکت مدیران خودرو  (MVM) انتخاب شده و نمایندگی مدیران‌خودرو MVM350 سعی در ارائه بهترین و به‌روزترین این محصولات را جهت جلب اعتماد شما مشتریان عزیز دارد .

معرفی کلی MVM 110S sport

اولین خودرو کمپانی چینی چری که وارد ایران شد چری QQ نام داشت و در دو نمونه‌ی 3سیلندر و 4سیلندر به بازار عرضه شد. کمپانی چری، به‌تازگی مدل به‌روزشده‌ی چری QQ را با طراحی کاملا به‌روز به تولید رسانده است که شرکت مدیران‌خودرو آن را با نام ‌ام وی‌ام 110 (MVM 110S sport) وارد بازار ایران کرده است. در قسمت طراحی خارجی، ‌ام وی‌ام 110 (MVM 110S sport) همانند سابق بسیار شاد و به‌قولی بانمک ساخته شده است. این طراحی بانمک کار شرکت طراحی تورینوی ایتالیاست. در قسمت طراحی داخلی نیز با شکل ‌و شمایل کاملا جدیدی روبه‌رو هستیم. در بخش مشخصات فنی، ‌ام وی‌ام 110 (MVM 110S sport) از یک پیشرانه‌ی سه‌سیلندر خطی و 12سوپاپه برخوردار است که می‌تواند توانی معادل 68 اسب‌بخار را در دور موتور 6000 و گشتاور 93 نیوتن‌‎متر را در دور موتور 3500 تا 4500 تولید کند که با توجه به وزن خالص 936 کیلوگرمی بسیار مناسب به نظر می‌رسد و قادر است سرعتش را به حداکثر 150 کیلومتر بر ساعت برساند. وظیفه‌ی انتقال این قدرت به چرخ‌های جلو به عهده‌ی یک گیربکس 5 دنده‌ی دستی است. ‌ام وی‌ام 110 (MVM 110S sport) در دو تیپ با نام‌های Luxury و comfort به بازار ایران عرضه شده است که در امکانات رفاهی کمی با یکدیگر متفاوت‌اند. در مدل Luxury که نمونه‌ فول‌آپشن محسوب می‌شود، می‌توان به امکاناتی نظیر قفل مرکزی با ریموت، آینه‌های جانبی برقی، سیستم صوتی با قابلیت پخش MP3 و ورودی USB و 4بلندگو، شیشه بالابر برقی برای 4شیشه، فرمان هیدرولیک، صفحه‌ی کیلومتر دیجیتال و نشانگر مصرف سوخت لحظه‌ای، سنسور پارک، رینگ اسپورت، گرمکن و برف‌پاک‌کن شیشه‌ی عقب اشاره کرد.

طراحی ظاهری و بدنه MVM 110S sport

طراحی ظاهری و بدنه MVM 110S sport

‌ام وی‌ام 110 (MVM 110S sport) از یک طراحی جمع و جور و ساده سود می‌برد که در عین حال زیبایی خاصی دارد. در قسمت‌های مختلف بدنه از خطوط دایره‌ای استفاده شده تا ظاهر مدرنی به آن ببخشند.

در نمای روبه‌رو

نمای جلوی ‌ام وی‌ام 110 (MVM 110S sport) ظاهری خندان و بشاش دارد که بسیار جوان‌تر از نسخه قبل از فیس‌لیفت به نظر می‌رسد. چراغ‌های بزرگ و گرد با تغییرات کوچکی همچنان بر سر جای خود هستند، اما اضافه شدن خطی به قسمت بالای محل قرارگیری پلاک، باعث شادتر شدن چهره خودرو شده است. ورودی هوا نسبت به قبل بزرگ‌تر شده است و به قسمت‌های پلاستیکی سیاه رنگ اطراف چراغ‌های مه شدن متصل گردیده تا طرح لبخند بزرگی را تشکیل دهد. نمای جلوی ام وی ام 110s چهره‌ای با یک لبخند را تداعی می‌کند که به گفته‌ی شرکت سازنده‌ی آن، این طراحی اصالت خود را از شخصیت کارتونی معروف پیکسار، نمو (Nemo) در انیمیشن «در جستجوی نمو» گرفته است و خودرویی جذاب و چابک را ترسیم می‌کند. به طور کلی چراغ‌های جلو و عقب این خودرو نسبت به گذشته بسیار بزرگ‌تر شده است و چراغ‌های راهنما در کنار چراغ‌های اصلی جای داده شده‌اند. ورودی هوای بزرگ‌تر، به چراغ‌های مه‌شکن متصل شده و چهره‌ای مدرن‌تر به ماشین بخشیده است .

در نمای جانبی

خودرو ‌ام وی‌ام 110 (MVM 110S sport)  و طراحی پنجره‌ی عقب آن که شبیه به حرف Q انگلیسی انجام شده، ساده و زیباست. در نمای عقب خودرو هم از یک شیشه‌ی پانورامای زیبا استفاده شده که میدان دید مناسبی را در قسمت عقب ایجاد کرده است. در مجموع ‌ام وی‌ام 110 (MVM 110S sport) را می‌توان خودرویی دانست که علاوه بر زیبایی، شما را در پیداکردن جای پارک ناامید نمی‌کند.

اگر از کنار به خودرو نگاه کنید اولین چیزی که توجه شما را جلب می کند، دستگیره هایی است که برای درب‌های عقب ‌ام وی‌ام 110 (MVM 110S sport) طراحی شده است این طراحی دستگیره بسیار زیبا و هنرمندانه می‌باشد و به گونه‌ای است که تقریبا در هیچ خودرویی دیده نشده است این دستگیره‌ها به شکل حرف Q می‌باشد اما خب یکی از ایرادات ‌ام وی‌ام 110 (MVM 110S sport) می‌تواند همین دستگیره زیبا باشد زیرا طراحی متفاوت آن باعث شده است تا باز کردن درب عقب خودرو کمی سخت‌تر شود.

در نمای پشتی

‌ام وی‌ام 110 (MVM 110S sport) می‌بینید که شیشه‌ی عقب خودرو بسیار بزرگ و نامتعارف می‌باشد که به منظور وسعت دید بیشتر راننده به این گونه طراحی شده است. همچنین در این بخش همانند نقاط دیگر خودرو خطوطی به صورت منحنی ایجاد شده است تا به خودرو زاویه‌های زیبا ببخشد. درب پشتی یا همان درب صندوق عقب خودرو نیز به جهت آسودگی راننده مجهز به جک‌های هیدرولیکی می‌باشد.

در نمای پشتی ‌ام وی‌ام 110 (MVM 110S sport) بهترین نکته حذف چراغ‌های گرد و احمقانه عقب و تبدیل‌شدن چراغ‌ها به حالت ستونی است. وجود کادر مشکی رنگ در اطراف شیشه عقب کمک شایانی به بهبود این نما کرده است و درمجموع نمای عقب را به سوپرمینی‌های مدرن بسیار نزدیک کرده است. در پایین نیز همانند بخش جلو، دو چراغ مه شکن عقب توسط نوار پلاستیکی ضخیم مشکی‌رنگی به هم متصل شده‌اند و همان حالت لبخند که قبلاً در نمای جلو شاهد آن بودیم را تکرار کرده‌اند.

نمایندگی مدیران‌خودرو MVM350 می‌تواند به شما بگوید که طراحی خارجی ‌ام وی‌ام 110 (MVM 110S sport)  نسبت به نسخه قبلی تغییرات قابل قبولی پیدا کرده است و توانسته است به یک سوپرمینی مدرن نزدیک شود. هرچند که باوجود ارتقای یک اینچی سایز رینگ‌ها نسبت به مدل قبلی، جا داشت که یک سایز دیگر نیز به آن اضافه گردد. درب صندوق‌عقب نیز بسیار کوچک است و احتمالاً نمی‌توان در حالت عادی روی فضای آن حساب چندانی باز کرد. البته صندلی‌های عقب این خودرو این امکان را دارند که به‌طور کامل جمع شده و فضای مناسبی را ایجاد کنند.

فضای داخلی و کابین MVM 110S sport

فضای داخلی و کابین MVM 110S sport

کابین ‌ام وی‌ام 110 (MVM 110S sport) در عین حفظ سادگی، با استفاده منحنی‌ها و طرح‌های دایره‌ای شکل، علاوه بر تطابق با ظاهر خارجی خودرو، زیبایی خاصی به آن بخشیده است. نمایندگی مدیران‌خودرو MVM350 باید به شما بگوید فضای داخلی ‌ام وی‌ام 110 (MVM 110S sport) واقعاً نسبت به نسخه قبلی پیشرفت مشهود داشته است. تریم داخلی کابین ‌ام وی‌ام 110 (MVM 110S sport) به رنگ مشکی درآمده است که در نوع خود جلوه بهتری به کابین داده است. علاوه بر این، طراحی داشبورد به‌طور کامل تغییر یافته است، محفظه‌ای بر روی داشبورد برای قرار دادن اشیا در نظر گرفته شده و در بخش‌هایی از داشبورد از رنگ نقره‌ای برای ایجاد تنوع استفاده شده است.

طراحی صفحه کیلومتر در ‌ام وی‌ام 110 (MVM 110S sport) دچار تغییرات فراوانی شده است و کیلومتر شمار به‌صورت دیجیتال درآمده است. دیگر از سه دایره که وظیفه نمایش سرعت، دور موتور و وضعیت آب و بنزین را بر عهده داشتند خبری نیست، در عوض یک دایره بزرگ در پیش چشم راننده قرار خواهد داشت که تمامی اطلاعات مورد نیاز راننده را به وی نمایش خواهد داد.

در داخل کابین ‌ام وی‌ام 110 (MVM 110S sport) فضای کافی برای همه‌ی سرنشینان در نظر گرفته شده و به خصوص فضای پای سرنشینان عقب از آنچه انتظار می‌رود، بیشتر است. صندوق عقب ‌ام وی‌ام 110 (MVM 110S sport) اگر چه بسیار کوچک بوده و به سختی می‌تواند یک چمدان را در خود جای دهد، اما برای کاربری‌های شهری قابل قبول است و با خواباندن صندلی‌های عقب، فضای بسیار مناسبی در اختیار شما قرار می‌گیرد.
نمایندگی مدیران‌خودرو MVM350 می‌تواند به شما بگوید که در مجموع طراحی داخلی ‌ام وی‌ام 110 (MVM 110S sport) از تغییرات مثبتی برخوردار شده است، هرچند که استفاده از پلاستیک خشک در کابین کمی بیش از حد است و باید حداقل در بخش‌هایی که تماس دست و بدن با آن‌ها زیاد است از جنس دیگری استفاده می‌شد.

پیشرانه و قوای فنی MVM 110S sport

پیشرانه و قوای فنی MVM 110S sport

نمایندگی مدیران‌خودرو MVM350 در اینجا به شما می‌گوید که ‌ام وی‌ام 110 (MVM 110S sport) از نظر فنی نیز نسبت به مدل قبلی تغییراتی داشته است. تا به حال در مدل‌های مختلف ‌ام وی‌ام 110 (MVM 110S sport) دو پیشرانه‌ی متفاوت مورد استفاده قرار گرفته است. این خودرو در ابتدا از یک پیشرانه‌ی 0.8 لیتری سه سیلندر خطی (I3) استفاده می‌کرد که توانایی تولید حداکثر توان 51 اسب بخار و حداکثر گشتاور 70 اسب بخار را داشت. به مرور، پیشرانه‌ی قدرتمندتری بر روی این مدل مورد استفاده قرار گرفت که با جابه‌جایی 1.1 لیتری و آرایش 4 سیلندر خطی (I4) خود توانایی تولید حداکثر توان 68 اسب بخار و حداکثر گشتاور 90 نیوتن متر را داشت. اما حالا ‌ام وی‌ام 110 (MVM 110S sport) تصمیم گرفته تا دوباره از یک پیشرانه‌ی جدید و سبک‌تر استفاده کند.

‌ام وی‌ام 110 (MVM 110S sport) با توجه به نوع کاربری خود از پیشرانه‌ی بسیار سبکی استفاده می‌کند که علاوه بر رفع نیازهای مربوط به رانندگی‌های روزانه‌ی شهری، مصرف سوخت بهینه‌ی خودرو را هم تضمین کرده است. پیشرانه‌ی 1.5 لیتری (998 سی‌سی) ‌ام وی‌ام 110 (MVM 110S sport) توانایی تولید حداکثر قدرت 51 کیلووات (68 اسب بخار) در دور موتور 6000 دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور 93 نیوتن‌متر در 3500 تا 4500 دور بر دقیقه را دارد. این پیشرانه‌ی سه سیلندر خطی (I-3) با 12 سوپاپ که هر کدام از آن‌ها به همراه دو میل سوپاپ بالاسری (DOHC) طراحی شده‌اند، می‌تواند ‌ام وی‌ام 110 (MVM 110S sport) را به حداکثر سرعت 150 کیلومتر بر ساعت برساند. این موتور اگر چه از توان کمتری نسبت به خودروهایی چون پراید برخوردار بوده اما عملکرد آن بسیار بهتر از محصولات سایپا است.

امکانات رفاهی MVM 110S sport

امکانات رفاهی MVM 110S sport

‌ام وی‌ام 110 (MVM 110S sport) با دو تریم مختلف عرضه می‌شود که تا حد زیادی از امکانات مشابهی برخوردار هستند: لاکچری (Luxury) و کامفورتبل (Comfortable)

از جمله امکانات رفاهی که تنها در مدل لاکچری استفاده شدند می‌توان به آینه‌های جانبی برقی، رینگ‌های آلومینیومی به جای رینگ‌های فولادی، گرم‌کن شیشه عقب و برف پاک‌کن شیشه‌ی عقب و سنسور پارک اشاره کرد. تجهیزات و امکانات ایمنی استاندارد ‌ام وی‌ام 110 (MVM 110S sport) موجود در هر دو مدل لاکچری «Luxury» و کامفورتبل «Comfortable» عبارتند از: دو کیسه‌ی هوای ایمنی جلو برای راننده و سرنشین جلو و سیستم ترمز ضدقفل (ABS) همراه با سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) ، قفل مرکزی با ریموت، سیستم پخش MP3 با پورت USB و بلندگوی استریو، شیشه‌بالابر برقی برای 4درب، فرمان هیدرولیک، بدنه و درب‌های تقویت‌شده، زیرپایی، چراغ رانندگی در روز، نمایشگر مصرف سوخت لحظه‌ای، و صفحه کیلومتر شمار دیجیتالی.

ایمنی خودرو MVM 110S sport

ایمنی خودرو MVM 110S sport

خودروهای ام وی ام که در واقع همان مدل‌های داخلی خودروهای چینی کمپانی چری «Chery» هستند، حضور کم‌رنگی در تست‌های تصادف موسسات ارزیابی ایمنی مختلف دارند و حتی در استانداردهای بومی هم به ندرت دیده می‌شوند از جمله استاندارد چینی C-NCAP که به بررسی و سنجش ایمنی خودروهای چینی می‌پردازد. با این حال به نظر می‌رسد که اولویت اصلی سازندگان ارائه‌ی نهایت امکانات و تجهیزات ایمنی ممکن با قیمتی بسیار مناسب بوده و ‌ام وی‌ام 110 (MVM 110S sport) تا حدودی در دستیابی به این هدف موفق بوده است و به مراتب از نظر استحکام بدنی قوی‌تر از مدل قبلی خود بوده است و به گفته‌ی کمپانی سازنده از فولاد مقاوم در طراحی ساختار بدنه‌ی خودرو استفاده شده است.

‌ام وی‌ام 110 (MVM 110S sport) دارای دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو می‌باشد. همچنین دارای سیستم‌های ترمز ABS و EBD بوده و ترمز چرخ‌های جلوی آن از نوع دیسکی و در عقب از نوع کاسه‌ای است. همچنین در هر دو تیپ آن، چراغ‌های مه شکن جلو و عقب به‌صورت استاندارد وجود دارند.

و در نهایت

نمایندگی مدیران‌خودروMVM350 می‌تواند به شما بگوید که ‌ام وی‌ام 110 (MVM 110S sport) خودروی شهری بسیاری مناسبی است که تنها اگر با قیمتی پایین‌تر عرضه شود، می‌تواند رقیب قدرتمندی برای محصولات سایپا از جمله پراید و تیبا 2 به حساب آید. طراحی فانتزی خودرو زیبا و جمع و جور است و آن را برای کاربری‌های شهری بسیار مناسب می‌کند. طراحی کابین هم با ظاهر آن سازگاری داشته و فضای راحتی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. عملکرد و ایمنی خودرو از نقاط ضعف آن به حساب می‌آیند اما با این وجود نسبت به محصولات داخلی در یک سطح قرار دارند. در مجموع شاید بزرگترین نقطه‌ی ضعف ‌ام وی‌ام 110 (MVM 110S sport) را بتوان قیمت نسبتاً زیاد آن توصیف کرد که ممکن است بسیاری از مشتریان را از خرید آن منصرف کند.

‌ام وی‌ام 110 (MVM 110S sport) به عنوان یک خودروی سوپرمینی عملکرد قابل قبولی دارد. فرمان خودرو نرم و روان است؛ هر چند در مسیرهای پر پیچ و خم، حس بسیار سبکی دارد. شتاب‌گیری ‌ام وی‌ام 110 (MVM 110S sport) چندان رضایت‌بخش نیست ولی تعویض دنده با گیربکس دستی به راحتی انجام می‌شود. اگر چه صندلی‌های خودرو بسیار راحت هستند اما میدان دید خودرو در بعضی قسمت‌ها اندکی محدود است که خوشبختانه استفاده از سنسور پارک در مدل لاکچری (Luxury) تا حدودی زیادی این مشکل را مرتفع می‌کند. سیستم تعلیق ‌ام وی‌ام 110 (MVM 110S sport) در قسمت جلو از نوع مستقل مک فرسون «Mc Pherson» با فنر پیچشی و در قسمت عقب از نوع غیرمستقل با فنر پیچشی است که عملکرد نرم و روانی را به نمایش می‌گذارد و بسیاری از ناهمواری‌های معابر شهری را به خود جذب می‌کند. هدایت‌پذیری و چسبندگی ‌ام وی‌ام 110 (MVM 110S sport) در پیچ‌ها اطمینان‌بخش نیست و می‌توانست به مراتب بهتر باشد.

ویدیوهای MVM110s SPORT

mvm110

mvm 110s [تماشا کنید]

دهقان پور - آذر ۲۶, ۱۳۹۶ - بدون دیدگاه

معرفی mvm 110s

نظرات

غ
غروی 1397-02-21

با سلام - من در ابتدای سال جدید قصد خرید این خودرو را داشتم ولی با افزایش ناگهانی و شدید وسوال برانگیز ان ( در ظاهر این افزایش شدید قیمت منطقی و توجیه پذیر نیست) در مقایسه با خودروهایی چون پژو 206 - تیبا2 وحتی پراید از خرید ان منصرف شدم اما همچنان مشتاقم دلیل این افزایش قیمت را بدانم ؟؟